Børn og unge:

Hadsten Badminton Klub vokser hvert år og du bliver del af en ungdomsafdeling med over 80 unge mennesker mellem 8 og 24 år.

Vi sætter stor pris på socialt samvær og sportslig udvikling. Du vil derfor opleve en positiv udvikling gennem god træning og et fantastisk venskab med mange nye unge mennesker. Nogle spiller badminton for sjov og for at få noget motion, andre spiller turneringsbadminton (op til 3 gange om ugen) - alle børn og ungdomsspiller kan  deltager både i holdturnering og individuelle turneringer rundt i landet.

Vores trænere og hjælpetrænere gør meget ud af, at gøre træningen så sjov, spændende og lærerig som muligt. Vi har en række rigtig gode trænere, og der er ingen tvivl om, at de får alle spillere til at lege med og gøre deres bedste.

Vi har mange tider og hold til rådighed, se nedenstående oversigt. På forsiden finder I tilmeldingslinket  Under tilmelding vil der være en nærmere beskrivelse af de forskellige hold, herunder pris.

GRATIS PRØVETIME: Kom og prøv en gratis prøvetime - medbring indendørs sko, shorts og en t-shirts. Du behøver ikke at have en ketcher – den låner vi dig til prøvetimen. (gælder ikke tidligere medlemmer). Du kan deltage 3 gange før du foretager en endelig tilmelding.

Kontakt os på hadstenbk@gmail.com for at aftale din prøvetime.

Børn & Unge, Holdoversigt - sæson 2023-2024

Hold nr.HoldgruppeTidspunktHoldÅrgangNiveauHal
Man1TUR16.30 - 18.00U11-U132011-2014Alle er velkommenØVH
Man2TUR18.00 - 19.30U15-U192005-2010Alle er velkommenØVH

Ons1B&U motion16.30 - 18.00U9 - U132011-2017Alle er velkommenØVH
Ons2B&U motion18.00 - 20.00U13 - U152009-2012Alle er velkommenØVH

Ons4TUR16.00 - 18.00U13 - U152009-2012ØvetVBA
Ons5TUR/MOT18.00 - 20.00U17-U192005-2008ØvetVBA

Fre1TUR/ØV16.00 -18.00U13-U192005-2012ØvetØVH
EFTEfterskole16.00 -18.00

Alle er velkommenØVH

ØVH = Østervangsskolens Hal

VBA = Vestjysk Bank Arena v/ Hadsten Skole

ØVH = Østervangshallen

VBA = Vestjysk Arena

Bemærk:

EFT er holdet til de medlemmer der er på efterskole, men som ønsker at have en tilknytning til HBK og som kan spille på de dage, hvor de er hjemme fra efterskolen.

Sammenlægning af hold
HBK forbeholder sig ret til at aflyse/sammenlægge hold ved få tilmeldinger.

Evaluering af hold
2 gange i løbet af en sæson (september og januar) vil der ske en evaluering af børn og ungdomsholdene med henblik på at sikre den bedste træning for alle. Både under hensyntagen til den enkeltes spillers niveau og udvikling, men også for at træneren har mulighed for at tilrettelægge den bedste træning for alle spillere. Evaluering sker som et samarbejde mellem træneren og B&U ansvarlige i bestyrelsen. Hvis én spiller skal skifte hold vil det naturligvis ske i dialog med spilleren og dennes forældre.

Holdturnering

Holdturnering er 4-6 små turnering mod andre klubber og kan være med uanset om man har spillet før eller om man har flere års erfaring. Vi tilstræber at sammensætte nogle hold, der er nogenlunde jævnbyrdige og de hold vil så komme til at spille mod andre hold på samme niveau fra andre klubber.

Holdturnering er en rigtig god mulighed for at komme ud og spille rigtige kampe i trygge rammer.

Hvert hold har en holdleder tilknyttet (forældre). Spillernes forældrene skiftes til at køre – uden interesserede forældre gik det slet ikke.

Turneringer og stævner:
HBK klarer sig godt både i turneringerne og til stævnerne. Vi er ofte repræsenteret med spillere til både landsmesterskaber, kommune- og regionsmesterskaber og andre stævner.

Klubben tilstræber at lave 2 fælles stævner om året, hvor vi tager afsted som en samlet klub.

Kontingent
Kontingent pr. medlem for én sæson. Sæsonen er fra medio august til ultimo juni:

Kontingent opkræves i 2 rater - 1. rate ved tilmelding og 2. rate sker ved automatisk korttræk den 19.1.2024.

Turneringsspillere opfordres til at spille 2 gange om ugen.

Ferier
Hallerne er lukket i skolernes ferier/fridage hvorfor badminton - såfremt der ikke oplyses andet - er aflyst i de dage. Tilmeldte aktiviteter i hallerne kan ses på www.hadstenhallerne.dk"

Østervangshallen

Overgårdsvej 5, 8370 Hadsten